Europromos is onderdeel van Zintuig.nl.- Relatiegeschenken groothandel en drukkerij. - E-mail: sales@zintuig.nl. Telefoon: 0031 35 6956000

Doeleinden van promotionele producten, een top 5

top vijf relatiegeschenken doeleindenHet PPAI, Platform Promotional Association Institute, heeft een onderzoek uitgevoerd over de doeleinden van promotionele producten. Uit dit onderzoek is een top 5 gekomen. Tevens blijkt dat pennen de meest verkochte relatiegeschenken zijn. Er is veel mogelijk met relatiegeschenken vanwege de vele vormen en kleuren die deze promotionele producten kunnen aannemen. Hetzelfde geldt ook voor de doeleinden van relatiegeschenken, dit kan ook verschillende vormen aannemen. Hier vindt u de top 5 doeleinden voor relatiegeschenken.

Brand awareness

Als bedrijf wilt u dat de klant bewust wordt van uw merk. Daarom worden relatiegeschenken ingezet om brand awareness te creëren. Brand awareness, vrij vertaald merkbewustzijn, is essentieel voor een bedrijf om te zorgen dat de klant een associatie krijgt met het bedrijf of product. Relatiegeschenken bedrukt met een logo of tekst zijn perfect om dit doel te behalen

Beurzen

Om als bedrijf op te vallen op een beurs is niet gemakkelijk. Zeker in een branche waar dezelfde diensten worden aangeboden. Daarom worden relatiegeschenken gebruikt op evenementen en beurzen, zodat zij zich kunnen onderscheiden van de rest. Het is op een beurs zeer belangrijk dat het bedrijf opvalt, er moeten dus opvallende relatiegeschenken gebruikt worden die ook nuttig zijn voor de ontvanger. Want een relatiegeschenk is natuurlijk ook gemaakt om reclame te maken. Zorg dus dat de ontvanger het vaak zal gebruiken!

Nieuwe klanten generen

Relatiegeschenken worden ook ingezet om nieuwe relaties op te bouwen, zodat er nieuwe klanten worden gegenereerd. In combinatie met een acquisitiebrief worden relatiegeschenken verzonden in de hoop dat er een nieuwe relatie wordt gestart. Voor (kleinere) startende bedrijven gebeurt dit vaak in de vorm van pennen bedrukt met hun logo.

Leveranciers

Voor bedrijven die samenwerken met een leverancier is het gebruikelijk om zo nu en dan een luxe relatiegeschenk te schenken. Het doel hiervan is om te laten zien wat de waarde is van de relatie die het bedrijf en zijn leveranciers hebben.

Public relations

Als Public Relations afdeling moet er rekening worden gehouden met vele partijen en de betekenis die zij aan uw bedrijf geven. De PR afdeling is een grote afnemer van relatiegeschenken. Dit is voor de PR afdeling een ideale manier om relaties met invloedrijke partijen op een goed niveau te houden. Zij doen dit in de vorm van pennen, bekers, glazen of textiel.


Tags: relatiegeschenken doeleinden
Geplaatst op: 18/04/2013 door: Reinier Bus