Europromos is onderdeel van Zintuig.nl.- Relatiegeschenken groothandel en drukkerij. - E-mail: sales@zintuig.nl. Telefoon: 0031 35 6956000

Relatiegeschenkenbranche: nuttige en interessante feiten

Feiten en nuttige informatie voor relatiegeschenkenbrancheHet is onbekend welk land of bedrijf voor het eerst gebruikmaakte van realtiegeschenken. Relatiegeschenken zijn echter wel een aantal eeuwen in ons midden. In de 19e eeuw gebruikte drukkerijen technologieën om paardendekens , tassen en schorten te bedrukken. Relatiegeschenken worden al lang gebruikt voor de komst van tv of radio. Wist u dat uit een studie van Baylor University is gebleken dat relatiegeschenken de respons op een direct mail kan verhogen tot wel 75%? Vandaag een artikel met een aantal interessante en nuttige feiten.

Schreiber en Associates van Peoria

Schreiber en Associates van Peoria hebben een enquete gehouden waaruit bleek dat bij 39% van de ontvangers van promotionele artikelen de bedrijfsnaam of zender van de relatiegeschenken tot zes maanden na ontvangst nog in het bewustzijn blijven? Er zijn weinig reclamevormen die zo’n effect kunnen bewerkstelligen.

Southern Methodist University

Southern Methodist University testten de effectiviteit van promotionele producten over coupons en tevens de afwezigheid van toegevoegde waarde. Mensen die relatiegeschenken ontvingen in plaats van coupons bestelde gemiddeld 18% meer.

 

Baylor University

Baylor University heeft een onderzoek uitgevoerd onder Mary Kaye consultants. De consultants die een relatiegeschenken meekregen hadden 14% meer leads dan de consultants zonder relatiegeschenken.

 

Georgia State University

Uit een studie van Georgia State University in 2004 blijkt dat 74% van de ontvangers een relatiegeschenken minimaal één keer in de week gebruikt, mits het een nuttig geschenk is. 55% van de ontvangers bewaarden een relatiegeschenken voor ruim een jaar. Het bereik van relatiegeschenken en de daarbij gecreëerde exposure overtreft elke andere reclamevorm.

 

In de wereld van vandaag zijn relatiegeschenken meer dan alleen een mobiel product met ruimte voor een beeldmerk. Een effectieve relatiegeschenken campagne kan de sales en arbeidsproductiviteit verhogen. Kies voor relatiegeschenken die passen bij uw doelgroep en pluk de vruchten!


Tags: relatiegeschenkenbranche
Geplaatst op: 13/12/2012 door: Bas