Europromos is onderdeel van Zintuig.nl.- Relatiegeschenken groothandel en drukkerij. - E-mail: sales@zintuig.nl. Telefoon: 0031 35 6956000

Museum zet relatiegeschenken om bezoek te stimuleren

Geslaagde promotionele actie van Museum of Natural HistoryKinderen zijn dol op speelgoed en al helemaal met nieuw speelgoed. Cultuur is belangrijk voor de ontwikkeling van de mens. In musea worden eeuwenoude verhalen verteld die vandaag de dag nog steeds erg belangrijk en zelfs actueel zijn. Het Museum of Natural History in Amerika bedacht een originele promotionele actie om meer gezinnen naar het museum te krijgen. In dit artikel leest u over de actie.

‘Night at the museum’

Bij deze tussenkop zullen de meeste mensen denken aan de memorable films van Ben Stiller waar hij een nachtwaker speelt in een museum dat ’s nachts tot leven komt. De bedenkers van de promotionele actie namen deze film als inspiratiebron en vervangden Ben Stiller met gezinnen en een lading aan promotionele producten. Het museum ging dicht en het donker sluimerde langzaam door het gebouw. De kinderen waren met hun ouders en miljoenen fossielen en monsters. Zij kregen zaklampen mee om het museum te verkennen. Daarnaast kregen ze een goodiebag met kleine geschenken, met onder andere een pen en een notitieblok. De gezinnen hadden de avond van hun leven en na afloop was iedereen uitermate positief over de actie. Al met al een fantastische actie!


Tags: museum
Geplaatst op: 11/12/2012 door: Bas