Europromos is onderdeel van Zintuig.nl.- Relatiegeschenken groothandel en drukkerij. - E-mail: sales@zintuig.nl. Telefoon: 0031 35 6956000

Hoe zorg je voor een succesvolle beurs?

Beurzen en evenementen tipsBeurzen zijn ontstaan uit de behoefte voor promotie. Op vakbeurzen komen jaarlijks miljoenen mensen af. Om op te vallen tussen het gros van de standhouders is het niet onverdienstelijk om gebruik te maken van relatiegeschenken. Zo trekt u meer bezoekers naar uw stand en creëert u zodoende meer exposure. De rest van uw concurrenten zullen ook gebruikmaken van relatiegeschenken dus wees origineel en onderscheidend. Nu volgen drie stappen die u structuur zullen bieden bij uw beurs.

Stap 1: voorbereiding

Het eerst wat u kunt doen, is het een beslissing maken omtrent pre-beurs promoties. Hierbij is het belangrijk dat u nadenkt over hoe u uw doelgroep kunt uitnodigen voor de beurs, bijvoorbeeld door adverteren in magazines of op het internet. Daarnaast is het ook effectief om persoonlijke uitnodigingen te versturen. Echter, is dit vanwege tijdsgebrek niet altijd mogelijk. Ga effectief te werk.

 

Stap 2: de beurs

Voor tijdens de beurs is het belangrijk om op te vallen met promotionele producten. Plan dit ruim van tevoren in, omdat er op veel relatiegeschenken een levertijd zit van een aantal weken. Zorg ervoor dat u onderscheidend bent, bijvoorbeeld door de combinatie van billboards, kleding, relatiegeschenken en drinken/eten. Op deze manier zal u meer bezoekers richting uw stand trekken.

 

Stap 3: word herinnerd!

Zorg ervoor dat uw doelgroep uw bedrijf herinnerd door aan het eind van de dag of op de laatste dag unieke relatiegeschenken weg te geven. Zorg ervoor dat deze relatiegeschenken ‘catchy’ zijn en blijven hangen, zodat u een plekje krijgt in het bewustzijn van uw doelgroep. Uit diverse onderzoeken van het PPAI en de EPPA blijkt dat relatiegeschenken werken. Bedruk uw relatiegeschenken met een slogan of een opdruk en u zult zien


Tags: beurzen / evenementen
Geplaatst op: 18/12/2012 door: Bas