Europromos is onderdeel van Zintuig.nl.- Relatiegeschenken groothandel en drukkerij. - E-mail: sales@zintuig.nl. Telefoon: 0031 35 6956000

3 tips voor het selecteren van relatiegeschenken voor beurzen

Top tips voor relatiegeschenken tijdens beurzenAls u met uw bedrijf een standhouder op een beurs bent, zijn relatiegeschenken een ‘must have’. Relatiegeschenken zijn een tastbare en relatief voordelige manier om uw naam onder de aandacht van een groot publiek te krijgen. Uit onderzoek Exhibit Surveys is gebleken dat gemiddeld 80% van de aanwezigen op een beurs bevoegd zijn tot het maken van een aankoopbeslissing. Tijdens een beurs is opvallen cruciaal. Met de volgende drie tips is het mogelijk om met uw beursstand op te vallen tussen het grote aanbod.

1. Kies relatiegeschenken die zinvol zijn voor uw merk/bedrijf

Het aanbod aan relatiegeschenk is immens en gevarieerd. Kies voor een relatiegeschenk waar die uw doelgroep kan linken met uw kernwaarden of ‘core business’. Is uw bedrijf actief in de hroeca dan is een koeltas of bierglazen met een opdruk een goed idee. Om de effectiviteit van uw aanwezigheid op de beurs te maximaliseren is het ook belangrijk dat u uw relatiegeschenken bedrukt met uw logo. Een relatiegeschenk zonder opdruk is goedkoper dan met opdruk, maar een relatiegeschenk met een opdruk dringt dieper door tot het bewustzijn van de doelgroep.

 

2. Maak uw standplaats aantrekkelijk

De aandacht van mensen wordt van nature getrokken tot felle kleuren en opvallende lettertypen. Maak uw standplaats visueel aantrekkelijk en kleedt het aan met relatiegeschenken die in het oog springen. Kies voor een natuurlijk uitstraling en maak het niet te ‘aangekleed’.

 

3. Kies een doelstelling voor het weggeven van uw relatiegeschenk

Relatiegeschenken worden altijd positief ontvangen. Zodoende zal het effect altijd positief zijn voor de ontvanger. Echter, het is ook belangrijk dat een relatiegeschenk een meerwaarde biedt voor de zender. Daarom is het belangrijk om een doelstelling te koppelen aan een relatiegeschenk. Als de deelnemers geen waarde zien in de link tussen het relatiegeschenk en het bedrijf dan eindigt het promotiemateriaal binnen de kortste keren in de prullenbak. Gebruik dus altijd een doelstelling bij een promotionele campagne!


Tags: relatiegeschenken
Geplaatst op: 08/01/2013 door: Bas